Szászvárosi Noémi

Design- és vizuálisművészet-tanár MA
szakdolgozat
Fiúk iskolakedvének javítása
Az iskolákban egyre többször figyelhető meg, hogy a fiúgyerekek nehezen illeszkednek be, azonosulnak az állami iskolák szabályrendszerével. Thomas G. Mortenson tanulmánya a „100 girls” projekt bemutatja, hogy több mint kétszer annyi fiút függesztenek fel és háromszor annyit tanácsolnak el, mint lányt. A fiúknál ráadásul négyszer annyi eséllyel diagnosztizálnak figyelemhiányos hiperaktivitási zavart, mint a lányoknál. Mi állhat ezen problémák mögött? Miért megy el a fiúk kedve a tanulástól 3-13 éves koruk között? Mivel lehetne javítani ezen? Miért nincs szinkronban az iskolák és a fiúk kultúrája? Szakdolgozatomban ezekre a kérdésekre keresem a választ és vizsgálom meg a problémát a design- és vizuális kultúra tantárgy aspektusából.
konzulens
Illés Anikó