szakdolgozat
A kényszeres gyűjtögetés, mint művészeti aktus
Szakdolgozatomban a kényszeres gyűjtögetésről írok. Ez a tematika számomra meglehetősen releváns és személyes. A dolgozatot a kényszeres gyűjtögetés pszichológiai megközelítésével kezdem. Érdekelt, hogy mitől lesz rendellenes a gyűjtögetés. Ezután a témát filozófiai értelemben boncolgatom. Például, hogy miért problémás számunkra a tömegtermelés jelensége, illetve mi a különbség a szemét és a hulladék között. Olvashatunk továbbá több művészeti alkotásról és irányzatról. Hogyan használnak alkotók, például Christian Boltanski vagy Ilya Kabatov tárgyakat művészetükben. Összességében a munkában arról olvashatunk, hogy a kényszeres gyűjtögetés nemcsak pszichológiai rendellenesség. Értelmezhető művészeti aktusként is.
mestermunka
MAMA
Mestermunkám címe: Mama, mely egy 14-15 perces szubjektív dokumentumfilm. A felvételeket egy Fuji Xt2-vel és egy Go-proval HD felbontásban, 50 frame/secundumban rögzítettem az elmúlt 3 év-ben, de intenzíven, az elmúlt fél évben, Szirtes János közreműködésével. A felvételek szubjektív szemszögből követik a nagymama történetét, aki egyedül él egy mozaik család tagjaként. Nagymamám öreg, gyűjtögető, minimális kleptomániás hajlamtól, halmozási kényszertől szenved. A tulajdonhoz való viszonya fenntarthatatlan. Ezekből az okokból kifolyólag, nagymamám és környezete veszélyben van.
konzulens
Berky Tamás, Szirtes János, Tillmann József
mestermunka konzulens
Szirtes János