Buczó Anna

Design- és művészetmenedzsment MA
szakdolgozat
Menedzserként hogyan indítsunk útjára egy friss diplomás tervezőt?
Első két szakmai gyakorlatom során tapasztaltam, mennyire nehéz egyről a kettőre lépni tőke hiányában, főleg ha a tervező nem tudja, milyen lehetőségei vannak és a lehetőségek megszerzéséhez milyen tudásra van szüksége. Dolgozatomban azt vizsgálom a Borbála Vincze Bags igényeire szabva, hogy milyen értékesítési, mentorprogram és befektetési lehetőségek állnak rendelkezésre Magyarországon a vállalkozás beindítására. Feltérképezem a hazai értékesítési lehetőségeket, a fókuszban a magyar multibrand üzletek piaca és a bennük rejlő lehetőségek állnak. Bemutatom, hogy kezdő designerként milyen mentorprogramok segítségével képezhetik magukat a tervezők és csapatuk, és milyen kockázati tőkebefektetésekkel tervezhet egy kezdő márka; mindezeket divatspecifikusan tekintem át. Egy konkrét projekt, a Borbála Vincze Bags számára nyújtok marketing elemzést, melynek fő eleme a versenytárs elemzés. A kutatási eredményeim alapján meghatározom a következő lépéseket a márka számára.