Marada Gerda

Divat- és textiltervezés MA
szakdolgozat
Brandépítés egy underground szubkultúra fókuszában
Szakdolgozatom kutatási fókuszpontjában a brandépítés áll. Szeretném feltérképezni, hogy milyen eszközök állnak a rendelkezésemre, ahhoz, hogy tervezői identitásom szerves részét képezze egy saját márka létrehozása és miképp valósítható meg mind ez, a hazai piacon. Mennyire fontos a vizualitás egy márka kapcsán? Számít-e a márkaidentitás, a márka által közvetített üzenet? Hogyan hozzák meg a döntésüket a vásárlók egy adott ruhadarab kiválasztásánál? Célzottan az underground szubkultúrát vizsgálva keresem a válaszokat arra, hogy mi befolyásolja a fogyasztókat. Itthon elvétve találunk olyan hazai márkákat melyek a gördeszkás réteget célozzák meg. Személyes érdeklődésem hosszú időre nyúlik vissza az underground és streetwear kultúrába, ezért ebben a közegben megálmodott márkán keresztül szeretném kérdéseimre megtalálni a választ. Emellett kutatásom részét képezi a hazai gördeszkás szubkultúra rövid bemutatása, hogy hogyan alakult a történetük és miképp van jelen ma Magyarországon.
mestermunka
Urban Jungle
Urban Jungle- A magnesium márka image kollekciója. Magnesium brand az utcai divaton és egyszerűségen alapuló férfi ruházati márka, kifejezi a kortárs érzékenységet. A gördeszkázás és az underground kultúra érzését közvetíti viselőjének. Klasszikus formákra támaszkodva a munka – és sportruházat világának keveredése jelenik meg a brandben könnyedséggel, érvényre juttatva a játékosságot, hogy viselője soha ne vegye komolyan magát. Diploma kollekcióm reprezentálja a brand filozófiáját és az általam megálmodott mintavilágot, amit a városi nyüzsgés inspirált.
témavezető
Tomcsányi Dóri
konzulens
Pallag Andrea
mestermunka konzulens
Kormos Anna Zsófi