portfolio
Művészeti és kulturális kommunikáció a PR-ban
A művészetmenedzseri szakma egyik legnagyobb kihívásának azt tartom, hogy a piaci és a művészeti, kulturális szereplők céljait, érdekeit hogyan lehet úgy összehangolni, hogy az egy mindkét fél számára kölcsönösen előnyös, mindemellett értékteremtő együttműködés legyen. Portfóliómban olyan szakmai gyakorlatokat mutatok be, amelyek művészeti és kulturális kommunikációja piaci környezetben valósult meg. A mesterképzéssel párhuzamosan egy PR-ügynökségnél dolgoztam, ahol lehetőségem nyílt kultúra- és művészetfókuszú projektekben részt venni, ezáltal alap- és mesterszakos tanulmányaimat is összekapcsolni. A hagyományos piaci szereplők, vállaltok művészeti tevékenységeinek menedzselése rendkívül sokszínű feladat, ami nagyon sok tapasztalatot és tudást adott.
szakdolgozat
Kortárs zene a színpadon túl: a koncertezés lehetőségei a digitalizáció tükrében a hazai színtéren
Az utóbbi években – részben a járványhelyzetnek, részben a technológia gyors fejlődésének köszönhetően – a zeneiparban is előtérbe került az online platformok és a digitalizáció adta egyéb lehetőségek kiaknázása. A zenefelvételen és -terjesztésen túl a pandémiás időszak okozta változások miatt ez nagy mértékben kiterjedt az élőzenei koncertekre is. Szakdolgozati kutatásomban kvalitatív módszerekkel (interjú és tartalomelemzés) azt vizsgálom, milyen potenciál rejlik itthon a streaming- és virtuális koncertekben, milyen tendenciák jellemezték a hazai zeneipar adott színtereit a járványidőszak alatt, és milyen jövője lehet az élő és az online térben megvalósuló koncerteknek.