szakdolgozat
A magyar kereskedelmi plakátkultúra fejlődése és jelenkori kihívásai
Dolgozatom a XX. és XXI. századi nyomtatott és online magyar kereskedelmi termékkommunikáció témakörének elemzését tűzte ki célul. A plakátkultúra európai és magyarországi megjelenésének bemutatása után térek rá három, ma is létező magyar alapítású márka termékkommunikációjának szemléltetésére. A márkák nyomtatott hirdetéseit tipográfiai, képi és az általuk közvetített üzenet szempontjaiból elemzem és összehasonlítom a mai online társaikkal. A bemutatott példák esetében kijelenthető, hogy sok esetben a termékkommunikációt megelőző kutatások és márkák arculati rendszere csökkenti a tervezőgrafikus mozgásterét és rávilágít arra, hogy az utcára vagy online térbe kikerülő anyagok esetében mennyire fontos lenne a művészileg igényesebb végeredmény, hisz sok ember számára ezek az eszközök jelentik a kultúrához való hozzáférést.