szakdolgozat
Szakdolgozatomnak a célja az, hogy azoknak az embereknek a kulturális sajátosságait és fogyasztási szokásait vizsgáljam, akik az Outdoor cégek ruháit és a különböző technikai öltözeteket preferálják hétköznapi viseletként is. A rengeteg technológiai fejlődésnek köszönhetően egyre több elvárásunk van minden eszközünkkel szemben. Azt szeretnénk, hogy gyorsabb, okosabb legyen és minél hatékonyabban szolgálja a kényelmünket. Arra keresem a választ, hogy ez az igény milyen módon fogalmazódik meg a ruhatárunkkal szemben. A kutatást a ruhák elemzésével és az azokat vásárlók szubkulturális vonatkozásban történő áttekintésével kezdem, majd az általam vizsgált témához szükséges fogalmakat tisztázom. Ezután bemutatom a két legnagyobb gyártót a piacon és azok alapítóinak rövid történetét, majd összehasonlítom őket és kiemelem a lényeges különbségeket. Ezt követően a Gorpcore stíluson végzek design elemzést, kitérve a színekre, ruhák szabásaira és struktúrájára is. A design elemzés után a stílus jellemző ruhadarabjainak használati dimenzióit veszem végig. Végül szemantikai vizsgálaton keresztül megértem, hogy milyen okai lehetnek a márka iránti kötelezettségvállalásnak. A kutatásból a következő konklúziókat vontam le: nem csak az adott gyártók kommunikációja, üzenete miatt lendült fel az outdoor ruházat piaca, hanem a világ eseményei, külső hatások is formálják azt, hogy mit érzékelünk praktikusnak, szükségesnek és ezzel beszerzendőnek. Fontossá vált felkészülni a váratlanra és növelni fizikai biztonságunkat eszközök által, hiszen egy extrém helyzetre legtöbbünk fizikailag és tudás terén nincs felkészülve, így kénytelenek vagyunk felszerelni magunkat olyan tárgyakkal, amik növelik túlélési esélyeinket. Önmagammal kapcsolatban felfedeztem, hogy a vizsgált csoport tagjaként a fent említett hatásmechanizmus miatt én is egyre többet veszek technikai ruházatot csupán városi használatra is.