szakdolgozat
Az elsősorban kereskedelmi célú albumborítótervezés az 1960-as évek közepére borítóművészetté konvergált, melynek hatására a korszak elismert vagy feltörekvő képalkotói gyakran használták ki a műfaj adta lehetőségeket művészeti koncepcióik megjelenítésére. Ilyen törekvésekkel rendelkező – borítótervezésre szakosodó – társulat volt a Hipgnosis is, mely stúdió 1968-tól 1983-ig tartó működésének ideje alatt, megtagadva a zeneipar által felállított haszonelvű alapelveket, továbbá megerősítve az albumborítók művészeti nívóját, elhozta a vizuális formanyelv fénykorát. Írásomban az albumborítók történetét is bemutatva a Hipgnosis stúdió és a Pink Floyd együttes kollaborációira fókuszálok, mely együttműködés lehetővé tette a hetvenes évek meghatározó vizuális vonulatának kibontakozását. A Pink Floyd Hipgnosis által készített albumborítóinak elemzésén keresztül szemléltetem a stúdió különböző munkamódszereit, mely direktívaként hatott jelenkorunk arculattervezési metódusára.