szakdolgozat
Egy kreatív ipari vállalkozás létrehozásának vizsgálata
Ez a dolgozat az Our Story, divatipari kisvállalkozás, lehetőségeit vizsgálja az e-kereskedelmi piacon, továbbá arra a kérdésre keresi a választ, hogy gazdasági szempontból valóban működőképes vállalkozás lehetne-e. A vizsgálat egy Porter-féle szektorelemzést, három direkt versenytárs elemzését, egy SWOT-analízist és az erőforrások értékelésére használt VRIO-elemzést tartalmaz. Az elemzések eredményéből arra a következtetésre juthatunk, hogy a vállalkozás nem lenne működőképes gazdasági szempontból, hiszen a Porter-féle szektorelemzés megmutatta, hogy a szektor jövedelmezőségi kilátásai nem jók. Továbbá a márka objektivitásra törekvő grafikáinak koncepciója könnyen másolható és valószínűsíthetően vizuálisan sem elég karakteres ahhoz, hogy felvegye a versenyt a versenytársak termékeivel. Emellett az Our Story nem rendelkezik gazdag márkatörténettel és a közösségi médiában sincs erős jelenléte, azonban ezek vélhetően fontos tényezői lennének a sikeres vállalkozásnak a szektorban (Leeb et al., 2021). A VRIO-elemzés pedig megmutatta, hogy egyik fontosnak vélt erőforrása/képessége sem biztosít hosszútávon tartós versenyelőnyt.