Juhász Viktória Márta

Tervezőgrafika

szakdolgozat
Szakdolgozatom témája a közösségi médiában létrejött influenszer-jelenség, amely egyre nagyobb népszerűségnek örvend Magyarországon, így a fogyasztói társadalomra gyakorolt hatása több szempontból is elemezhető. Kutatásomban vizsgálom a legnépszerűbb hazai influenszerek online tevékenységét, különböző brandek erre épülő marketingstratégiáit, valamint a celebkultusz új formájának társadalmi hatását. E médiában – Magyarországon leginkább Youtube-on és Instagramon – megjelenő tartalmak számos kiskorúakat érintő etikai, illetve jogi kérdést is felvetnek. Dolgozatomban azt vizsgálom, milyen felelősség terheli a közösségi média véleményvezéreit illetve az őket felkérő márkákat, milyen szabályozási alternatívák merültek fel a témával kapcsolatban, illetve, hogy hogyan válik a jelenség – észrevétlenül is – a mindennapok részévé.

szakdolgozat konzulensPálfi György László