Simon József

Animáció MA

témavezető Bognár Éva Katinka

szakdolgozat
Ez a kutatás a videójáték-elmélet egy gyakran használt interakciós formájának elemzését tűzte ki céljául. A kutatásban elsősorban játékdesignal kapcsolatos szempontok alapján vizsgálom az indirekt interakciót. A választott témám leginkább ludológia és kommunikációelmélet központú, így a kutatásban a pszichológiai megközelítés emiatt kissé háttérbe szorul, és esetenként csak akkor kerül elő, amikor az egy játékdesignbeli kérdés elengedhetetlen része. A kutatásban alapvető, a videójáték-elméletben gyakran használt kifejezéseket tisztáztam, hogy azokon keresztül párhuzamba állíthassam a direkt és az indirekt interakciót. Az indirekt interakció általános felhasználási területeit különböző videójáték zsánereken keresztül vizsgáltam. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy az indirekt interakció fennállásakor minimum három szereplő áll interakcióban egymással: egy játékos, egy számítógép, és egy felhasználói felület. Utóbbira tekinthetünk úgy, mint a játékos, és a számítógép között húzódó üzenőfalra, ugyanis a felek ezen keresztül kommunikálnak egymással indirekt módon.

szakdolgozat konzulensAntalóczy Tímea, Bakk Ágnes Karolina

mestermunka
A mestermunkám egy játék tesztverziója, és egy intro, amely bemutatja annak világát. Egy idegen bolygó világában játszódik, ahol az ottani mikro-bioszféra ragadozója sorra vadászik le védtelen, békés lényeket. A főszereplőnek (Bo) azonban van egy őt körülvevő buborékja, amivel meg tudja védeni magát, és vissza is tud vele támadni.

mestermunka konzulensSzegedi Péter