Sterczer Antónia
Design- és művészetmenedzsment MA
portfolio
Tervezőgrafika és menedzsment
A MOME Tervezőgrafika alapképzése után, Design és művészetmenedzsment hallgatóként fontosnak tartottam, hogy olyan projektekben vegyek részt, amelyek tervezőszakos hallgatók reprezentációját segítik elő. A márkakommunikáció és a vizualitás egy kézben tartása a kezdő vállalkozások esetében időbeli és anyagi könnyebbséget is jelent. Fő projektem során már hidat képeztem a grafikus, a fejlesztők és a vállalkozás vezetői között, így segítve a vizuális anyagok brandazonosságát. Egy egy új termék piacra dobásakor szembesültem azokkal a felmerülő kérdésekkel, amelyek hozzájárultak a szakdolgozatom kérdésfeltevéséhez: a gazdasági és társadalmi környezet megvizsgálása után, mi alapján tartjuk valóban szükségesnek egy újabb termék piacra történő bevezetését?
szakdolgozat
Otthonunk a jövőben
Lehetünk-e valóban innovatívak folyamatos gazdasági növekedés nélkül?
A pandémia alatt életterünk középpontjává vált az otthonunk, egyúttal még jobban előtérbe került a gazdasági és ökológiai krízis, amire a bútorgyártó nagyvállalatok hangzatos szlogenekkel reagáltak. Bevett tervezői attitűd a felhasználó-központú gondolkodás, de ez összeférhetetlennek tűnik azzal, hogy olyan innovációkon dolgozzunk, amelyek akár kényelmetlenül új megközelítésbe helyezhetik az otthonunkról való gondolkodást, folyamatos gazdasági növekedés nélkül. Designmenedzserként feladatunk a tervezők által megálmodott tárgyakat gazdasági és társadalmi környezetbe helyezni úgy, hogy olyan termékek szülessenek, amelyek nem hulladékként végzik majd. Dolgozatomban jelenleg is működő, kritikai vagy kísérleti fázisban lévő gyakorlatokat vizsgálok otthoni tárgyaink megújítására.