mestermunka
Nothing to lose
A mestermunkám két részből áll. Az első, szerves része a Miskolci Nemzeti Színházzal és Szőcs Artur rendezővel való együttműködés, amely Georg Büchner "Leonce és Léna" című drámájának jelmezterveit mutatja be. A másik része egy önálló jelmezkollekció, amely a dráma mögött meghúzódó melankólia köré épül. A három kivitelezett ruhadarabban központi szerepet játszik a spirál szimbólum, kifejezve az emberi lét belső és külső, hosszú és tévelygő útját. Mestermunkám így nemcsak a színházi jelmeztervezés és a divat határain belül mozog, hanem hidat képez a két művészeti ág között, új perspektívát nyújtva a nézők számára.
szakdolgozat
Nothing to lose
A melankólia újrapozicionálása a társadalomban Georg Büchner Leonce és Léna című drámáján keresztül
A melankólia fogalma és változásai napjainkban. Miért adekvát ez a kifejezés egy színházi alkotónak? Milyen vizuális értelmezései lehetnek egy jelmeztervező számára? Szakdolgozatom első felében a melankólia fogalmi tisztázása és antropológiai vonatkozása mellett megpróbálom megfejteni, hogyan illeszkedik be a kortárs színház intézmény színes palettájába, miközben megtartja megfoghatatlan és misztikus természetét. A második felében tanulmányozom Leonce és Léna melankóliáját, valamint körbejárom az identitáskeresés kérdését. Továbbá három emblematikus Leonce és Léna produkción keresztül vizsgálom az alkotói ambíciókat, a látványvilágot, és azt, miért volt és van ma is folyamatosan létjogosultsága a darabnak.