Tóth Ticiána Panni

Design- és művészetmenedzsment MA
témavezető
Keszeg Anna
szakdolgozati konzulens
Galla Daniella
szakdolgozati opponens
Maróy Krisztina
portfolio

Önmenedzsment a divatban

Divatos önmenedzsment

BA képzésem alatt a Corvinus Művészeti Akadémiától számos lehetőséget kaptam, többek között itt hallottam először a MOME Design- és művészetmenedzsment képzéséről, majd innen kaptam lehetőséget arra is, hogy a műtárgy.com-nak és az Új Művészet – ’Szerkesztőség’ nevű műhelynek dolgozzak. Időközben olyan új embereket, más kapcsolatokat és lehetőségeket találtam a MOME-n, amelyek már-már pálfordulásként elindítottak egy másik úton, emlékeztetve magamat arra, hogy miért is jelentkeztem anno a képzésre. Részt vettem a Manage it Yourself és a MOME Fashion Show 2023 szervezésében, valamint a Terike from Budapest első fashion performanszában is. Ezek a különböző szakmai tapasztalatok segítettek megérteni a self-brand és az identifikáció fontosságát.
szakdolgozat

A tervezői karizma a magyar és a francia divatiparban

A szakdolgozat a Pierre Bourdieu-i divattervezői karizma és személyes mágia fogalmait alkalmazza a magyar és francia divatipar folyamatainak megértésére. Bourdieu szerint a divatipar, minden más kulturális és kreatív iparághoz képest, erős személyi márkákra támaszkodik. Éppen ezért állítható ez a fogalom az összehasonlító elemzés középpontjába. A dolgozat meghatározza a tervezői karizma fogalmát, majd néhány konkrét divatmárka kontextusába helyezve elemzi a karizma helyét a márkaidentitás kialakításában. A dolgozat márkastratégiai és márkamenedzsmenti perspektívából tekint az elemzett kortárs márkákra.