portfolio
Művészetelméleti háttérrel az oktatásmenedzsmentben
A Designkultúra alapképzésről hozott művészetelméleti, társadalomtudományi és történeti ismereteimmel a mesterképzés után kurátori vagy kutatói pályán képzeltem el magam, azonban néhány tapasztalat egészen más útra terelt. MA képzésem harmadik évének elejére az oktatási szférában találtam magam projektmenedzserként, erősen megkérdőjelezve a szakmai tapasztalataim önazonosságát. Portfólióm az eredeti elképzeléseimhez való visszatalálás folyamatát mutatja be, kitérve a filmiparon belüli, a kiállításrendezési, oktatásmenedzsmentbeli tapasztalataimra, és végül a filmiparhoz, kurátori szerepkörhöz és az archívumkutatáshoz való újra megérkezés körülményeire.
szakdolgozat
A Fekete Doboz Roma Média Iskolájának filmjei a kortárs művészeti diskurzusban
Dolgozatomban arra keresem a választ, hogy a Fekete Doboz Alapítvány Roma Média Iskolájának 2001-2004 között készült filmjeit, melyek jelenleg a Vera and Donald Blinken Open Society Archives gyűjteményének részét képezik, miképp lehetne idén, 20 évvel a program befejezése után újra behozni a művészeti diskurzusba. A Fekete Doboz rendszerváltás eseményeiben vállalt jelentőségének vizsgálata után azt kutatom, a fiatal roma médiaszakemberek képzését fókuszba helyező szervezet miképp fordult a marginalizált közösségek reprezentációja felé. Felvázolom a Közösségi Televíziós Iskola, majd a Roma Média Iskola létrejöttének körülményeit, célját, képzési struktúráját, majd azt vizsgálom, a mai napig milyen okokból lehet releváns a gyűjtemény művészeti kontextusban való vizsgálata. Végezetül egy kiállítás koncepcióján keresztül teszek javaslatot arra, miképp lehetne újra behozni a művészeti diskurzusba a 2001-2004 között készült filmeket.