Takács Emese

Design- és vizuálisművészet-tanár MA
témavezető
Bényei Judit
szakdolgozati konzulens
Szentandrási Dóra
szakdolgozati opponens
Szűcs Attila
szakdolgozat

Fenntartható pedagógia integrálása a művészeti oktatásba

Megjelenési formái divat-és textiltervezés szakgimnáziumi szintjén

Szakdolgozatomban a fenntarthatóság művészeti szakoktatásban való megjelenését és lehetőségeit vizsgálom a divat-és textiltervezés szakirányán keresztül. Melynek oka, a fenntartható szemléletmód egyre inkább kardinális helyzete jövőnk szempontjából, amelynek alapelveit és a hozzá tartozó kompetenciákat szükséges lenne elsajátítanunk. A textilipar pedig egy olyan, fenntarthatósági szempontból kiemelt iparág, amelynek környezeti terhelése jelentős, így tervezőit szükséges volna felvérteznünk a kellő tudással annak érdekében, hogy a szakmájukat a fenntartható értékrendnek megfelelően formázhassák, és ez által egy élhető jövőt teremtsenek. A hazai állapotfelméréshez szakoktatók véleményét kértem ki kérdőíveken keresztül és megvizsgáltam milyen mértékben nyitottak a fenntarthatóság integrálására, mi segítené őket ebben? Majd a fenntartható pedagógia egyes jógyakorlatainak áttekintése után elkésztetettem és részben kipróbáltam egy fenntarthatósági témahétbe illeszkedő projekttervet.