mestermunka
Egyszer majd
Az idő sosem áll meg, és a változás állandó. Alkotásom a múlandóságot, az életet és a változást kívánja megjeleníteni a szárazvirágokban és a kristályokban rejlő szimbolikával. A kiszáradt levelekből létrehozott háttérkép az álandóságot, míg a rajta elhelyezett brossok az emberi életében bekövetkező változásokat jelképezik. A brossok viselés közben folyamatosan átalakulnak, a kristályok lassan lekopnak, a szirmok töredeznek, az eredeti színek elöregednek. Az idő és a változás állandó, de az emberi életút eseményei, a test amelyben megéljük minden esetben más és más.
szakdolgozat
Gyász és elmúlás az ékszerművészetben
A megóvás és az elengedés művészete
Mestermunkám anyagkísérletként indult, vizsgálódásaim során pedig felfedeztem, hogy a növények és virágok elhervadásuk, vagyis haláluk után sem veszítenek bájukból. Az elhervadás létezésük természetes része, ezért elkerülhetetlen minden virág számára; azonban egy kis odafigyeléssel az ezekben rejlő szépségre is rálelhetünk. Ebből a gondolatmenetből alakult ki, hogy szakdolgozatomban a gyász és az elmúlás ékszerekben való kifejezését, feldolgozását tekintsem át a klasszikus gyászékszerektől a kortárs efemer ékszerekig. Olyan kérdésekre kerestem a választ, mint például: Hogyan alakultak ki a gyászékszerek, melyek eszünkbe jutnak a szó hallatán? Mire szolgáltak valójában a gyászékszerek? Hogyan alakult sorsuk az évszázadok során ezeknek a kifinomult tárgyaknak? Miben változott a művészeti és társadalmi hozzáállás az elmúlás gondolatához?