Hegyi Borbála

Interaction Design MA
témavezető
Nagy Ágoston
mestermunka konzulens
Gryllus Ábris
mestermunka opponens
Váczi Dániel
szakdolgozati konzulens
Szeles Nóra
szakdolgozati opponens
Hajnóczy Csaba
mestermunka

MelodyMinds

Mestermunkám célja olyan eszköz tervezése, amely lehetővé teszi, hogy a használói előzetes tanulmányok vagy ismeretek nélkül is létre tudjanak hozni hangokat és zenét, úgy, hogy a motiváció, az elköteleződés és a koncentráció növeléséhez a szórakoztatva tanítás elveit használom. Ez az innováció, a hangkeltő szenzoros tábla, a szenzoros táblát ötvözi a kifejezetten gyerekek számára tervezett szintetizátorral. A hangkeltő szenzoros tábla különböző hangtorzításokat kapcsol össze a megfelelő tapintási ingerekkel, elősegítve a kognitív fejlődést. Másfél és négy év közötti gyermekek számára készült, és egy vagy egyszerre két gyermek használhatja. A zenei koncepció arra épül, amit a gyermekek ebben a korcsoportban képesek felfogni - beleértve a ritmust, dinamikát, tempót, hangmagasságot és hangszínt -, és a zenei elemeken alapul.
szakdolgozat

„Zene nélkül mit érek én?”

A magyarországi zeneoktatás innovatív módszereinek, valamint a gyermekeket a zene mélyebb megértésében segítő, zenés játékoknak a vizsgálata

A zenével kapcsolatos korai élmények egész életre szólóan kedvet csinálhatnak e művészeti ághoz, és el is tántoríthatják az embert tőle, ezért fontos a legtöbbet kihozni ezekből a pillanatokból. Magyarországon az olyan problémák, mint a túlzott költségek, a tanításra fordított idő és a tartalom nem megfelelő aránya, valamint az elavult technikák gyakran elfojtják a fiatalok zene iránti szenvedélyét. A szakirodalom feldolgozását és interjúkat ötvöző kutatásomban olyan kulcsfontosságú gondolatokat emelek ki, mint az innováció, a flow-élmény és az önszabályozó motiváció, amelyek elengedhetetlenek a diákok zeneoktatásban való fokozottabb részvételéhez. A tanulmány megvizsgálja a zene gyermekek általi megbecsülését elősegítő jelenkori fejlesztéseket, például a hangszereket és zenés játékokat, miközben a magyar zeneoktatási rendszert is igyekszik mélyebben bemutatni a Kodály-módszerrel együtt. Különösen arra vagyok kíváncsi, hogy vannak-e hasznos segédanyagok a gyermekek zene iránti szeretetének elősegítéséhez.