Hanko Eszter

Design- és vizuálisművészet-tanár MA
témavezető
Bényei Judit
szakdolgozati konzulens
Láposi Terka
szakdolgozati opponens
Hajós Zsuzsa
szakdolgozat

Önmagunk és a világ cselekedve megértése

Báb és drámapedagógia beépítése vizuális kultúra órába

Ez a szakdolgozat a báb- és drámajáték integrálásának lehetőségeit vizsgálja a vizuális kultúra oktatásába kamaszkorú diákok számára. A kvalitatív kutatás három tematikus óraterv és egy konfliktuskezelő workshop esettanulmányain alapul. A kutatás célja, hogy feltárja a bábjáték pedagógiai értékeit, a diákok kreativitásának és problémamegoldó képességeinek fejlesztését, valamint az esztétikai nevelés fontosságát. Az élmény alapú oktatás, azon belül is a pedagógiai bábjáték hatékony eszköz lehet a tanulók motiválásában és szorongásuk oldásában, valamint az interdiszciplináris oktatásban.