portfolio
Értékteremtés a brandingen keresztül
Szakmai gyakorlataim során legfőbb célom az volt, hogy a számomra fontos társadalmi értékeket, mint a tehetséggondozás vagy a fenntarthatóság, kreatívan képviseljem, és menedzseri szemmel az adott projekt előnyére fordítsam. A MOME Fair főszervezőjeként azon igyekeztem, hogy az esemény ne csak egy egyszerű dizájn vásár legyen, hanem egy olyan hosszútávon is fenntartható brandet építsünk, amely a hallgatók számára minél több izgalmas lehetőséget biztosít a bemutatkozásra és a rájuk váró piac megismerésére, és ezt a hallgatóközpontúságot az arculat is hűen tükrözze. A kis magyar divatmárkáknál végzett további gyakorlataim a környezeti fenntarthatóság közvetítése köré szerveződtek, melyek által tapasztalatot szereztem a pályázatírás, marketing és gyártásvezetés területén.
szakdolgozat
Edukáció az Instagramon
Fenntarthatóság a Secondland divatmárka követőinek szemében
A fenntartható divat egy összeférhetetlen ellentétre épülő fogalom, ami a márkák kommunikációját is befolyásolja. Egy divatmárka kommunikációjában a fenntarthatóságra irányuló edukációs üzenetek retorikája szembe megy az eladások ösztönzésével. Szakdolgozatomban a Secondland upcycled divatmárka edukációs célú Instagram bejegyzéseit vizsgálom. Hogyan értékelik ezeket a fogyasztók, és vajon az Instagram megfelelő környezet lehet-e ennek a tevékenységnek? A kérdés megvizsgálására kevert módszert (mixed method) alkalmaztam, a kutatás az irodalmi áttekintésen túl kvantitatív Instagram analízisből és fókuszcsoportos interjúból áll. A kutatás rávilágított, hogy a divatmárkák részéről az edukáció szükséges és fontos, azonban az Instagramon meg kell válogatni, hogy milyen formában tesszük ezeket közzé, hogy a lehető legnagyobb hatást gyakorolják a követőkre.