portfolio
Érzékenységi gyakorlatok
Társadalomkritikusság a művészetmenedzsmentben
Milyen pozícióból szeretnék beszélni az intézményrendszerben? A civil szférától a nonprofit kiállítótérrel megvalósult együttműködésen át az állami intézményig nyúló munkatapasztalataimat ez a kérdés foglalja össze legjobban. A kulturális helyek váltogatásán és a növekvő szakmai mozgásteremen – kommunikációs önkéntesből kurátor, majd újságíróból társfőszerkesztő – végig követhető, ahogy egyre nagyobb felelősséget vállalok az autonóm, kritikus gondolkodás és párbeszéd megvalósításában.
szakdolgozat
Egy egyetemi lap anatómiája
A Designisso a brandépítés és kultúraépítés határán
Mi lehet a szerepe egy egyetemi berkekben szerveződött és hallgatók által szerkesztett lapnak ma? Idén tíz éves fennállásával a Designisso a MOME egyetemi laptörténetének leghosszabb életű példája, amely oktatási programjával és szaksajtói tevékenységével számtalan hallgatónak biztosított lehetőséget arra, hogy pályakezdő szerzőként vagy tervezőként a szakmai nyilvánosság elé lépjen. A magyar kulturális sajtó válságos állapota elgondolkodtat, vajon milyen pozíciót, hiányt tölthet be a hazai nyilvánosságban egy egyetemi háttérrel rendelkező szakmai sajtóorgánum. Hol vannak egy intézményes lap autonóm működésének és kritikai gondolkodásának határai? Kutatásomban a Designisso, a Bercsényi 28-30 mint Kádár-korszak egyik meghatározó kulturális diáklapja, valamint a Képző.art és a Terike from Budapest kortárs hallgatói kezdeményezések összevetésén keresztül keresem a válaszokat.