Veres Viktória

Média Intézet / Tervezőgrafika BA
szakdolgozati konzulens
Földi Eszter
szakos konzulens
Hegyi Béla
szakdolgozati opponens
Szeles Nóra
szakdolgozat

A NASA, mint brand a populáris kultúrában

A National Aeronautics and Space Administration (NASA) alapítása óta, a hidegháború idejétől napjainkig kiemelkedő eredményeket ért el a repülés és az űrkutatás terén. Küldetései nemcsak a tudomány és a technológia területén hoztak új fejlesztéseket, hanem inspirálták a jövő tudósait és mérnökeit, valamint jelentős hatást gyakoroltak a művészetekre is. Szakdolgozatom célja, hogy átfogó képet adjon arról, hogy miképpen vált a NASA egy globálisan meghatározó márkává és elemzi annak kiváltó eseményeit és hatásait. A dolgozat bemutatja a NASA arculatát, azon belül is az Insignia „Meatball”, illetve a logotípia „Worm” megalakulásának folyamatát, hogy milyen fogadtatása volt a két logónak és hogyan váltották fel egymást, később pedig hogyan és miért kezdték el együtt használni őket. Szó esik a grafikai elemek felhasználására vonatkozó szabályokról is. Végül pedig összegzem a kutatásom eredményét.