Gerencsér Orsolya

Design Intézet / Textiltervezés BA
szakdolgozati konzulens
Ébli Gábor
szakos konzulens
Kele Ildikó
szakdolgozati opponens
Szeles Nóra
szakdolgozat

Color marketing

Milyen szerepe van a színeknek a márkaépítésben?

Naponta számtalan vásárlási döntést hozunk melyek közül némelyik tudatos és vannak, amelyeket pillanatnyi hangulatunk alapján hozunk meg. Milyen okból választunk egy terméket? És miért pont azt a terméket választjuk aznap, míg egy másikat a rákövetkezőn? Ezekre a kérdésekre keresem a választ a fogyasztói viselkedés vizsgálata során, amely nélkülözhetetlen a megalapozott a marketingdöntéshez, hiszen a vevők pontos ismerete nélkül lehetetlen igényeiknek megfelelő terméket létrehozni. Dolgozatom célja felmérni a márka tulajdonosok színhasználatának tudatosságát arculatelemeikben. Ehhez összehasonlító elemzést készítek a hasonló szférában lévő márkák között, illetve interjút készítek három hazai márka tervezőjével.