Csenki Csongor Csaba

Média Intézet / Média design BA
szakdolgozati konzulens
Zwickl András
szakos konzulens
Pálfalusi Attila
szakdolgozati opponens
Povedák István
szakdolgozat

Miért akarunk híresek lenni?

A pletyka bulvármédia által gyakorolt hatása a sztárokra és a közönségre

Dolgozatomat a következő alapvetésből kiindulva szeretném elkezdeni: A sztárok élete egyértelműen eltér az átlagemberekétől. A különböző médiumokon keresztül a fogyasztók az a képet kapják, hogy a sztárok élete, nemcsak másabb, hanem jobb is az átlagnál. Eleinte a sztárok olyan személyek voltak, akik tehetségük révén kiemelkedtek a tömegből és a fogyasztói társadalom középpontjává váltak. Az ezredforduló környékén megjelentek a celebek, akikhez már nem kapcsolunk átlagon felüli képességeket, ők arról híresek, hogy híresek. Nem sokkal később pedig megjelentek az influenszerek. A pletyka egyfelől hasznos társadalmi szokás, másfelől egy stabil bevételforrás az erre kiélezett médiumoknak. Megvizsgálok három, látszólag hasonló magyar celebet: Pumped Gabót, Psgogli7-et, illetve Papaszítát annak érdekében, hogy felfedjem a bulvármédia mögötti szerkesztői nyomást. A dolgozat végén pedig utánanézek, mennyire manipulálja a nézőket a média.