Breitner Mikolt Anna

Építészeti Intézet / Építőművészet BA
szakdolgozati konzulens
Berky Tamás
szakos konzulens
Göde András
szakdolgozati opponens
Lázár Gyopárka
szakdolgozat

Az épített környezet hatása a gyermekekre

Kutatásomban arra keresem a választ, hogy az épített tér miként hat a gyermekek mentális fejlődésére. A gondolatmenetem alapján a következő pontok kiemeltek:
Biztonságos terek: A megfelelően megtervezett terek biztonságérzetet adnak. A biztonságérzet pedig stabil alapja a mentális jólétnek, így a mentális fejlődésnek is.
Érzékszervi stimuláció: Egyszerre több érzékszervre hatva színekben és formákban gazdag látvány, természetes anyagok zöldfelületek, mozgásra és a kreatív tevékenységekre alkalmas terek.
Közösségi terek: Helyek amelyek lehetőséget adnak a közösség kialakítására, csoportos feladatokra és az együttműködésre.
Tanulás: játékos oktatási lehetőségek megteremtése.
Először megvizsgálom az ember és a fizikai környezet kapcsolatát, hogy milyen információkat hordozhat az épített környezet, illetve az emberek ezeket miként tudják értelmezni. Majd mindezt a gyerekek szemszögéből is áttekintem, hogy jobb rálátást kapjak arra, hogy miként hat rájuk az épület külső s belső környezete. Ezek alapján próbálom megtalálni a választ arra, hogy mik azok a téri elemek, szituációk melyek jó fejlődési környezetet biztosítanak a gyerekeknek.