szakdolgozat
A design hatása a fogyasztói döntéshozatalra és magatartásra, fenntartható élelmiszervásárlás során
A design, mint motiváló és befolyásoló tényező szerepét fogom elemzem a fogyasztók fenntarthatóbb élelmiszer-vásárlási magatartásának előmozdításában. Megvilágítom a fenntartható és egészséges táplálkozás kortárs értelmezését, feltárva annak fogalmi fejlődését és előzményeit. Egy a fenntartható fogyasztás területén jelentős civil szervezet munkatársával készített szakértői interjú segítségével felvázolom a fenntartható élelmiszerek tudatos kiválasztásának árnyalt szempontjait, valamint azonosítom azokat a grafikai és tervezési elemeket, amelyek megkönnyítik az ilyen döntéshozatali folyamatokat. Vizsgálatom magában foglalja a különböző vizuális jelzések áttekintését, beleértve a konkrét fenntarthatósági kritériumok betartását jelző szimbólumokat és emblémákat, valamint a színhasználat és az anyagválasztás tudatalatti hatását. A kutatásom során arra törekedtem, hogy felismerjem azokat a konkrét hatásokat, amelyek a fenntartható vásárlási gyakorlatot hatékonyan elősegítik, és megvilágítsam a fogyasztók körében való hozzáférhetőségüket és megértésüket.