mestermunka
Ad Absurdum
Mestermunkám egy konceptuális tárgykollekció, amely a Droog Design tervezői attitűdjét követi. A funkcionalitás helyett a gondolatiságot előtérbe helyezve alakítottam át hétköznapi használati tárgyakat. Kontrasztokat, kontextus váltást és az anyagok átlényegítését használtam, hogy jelentéstartalommal töltsem meg ezeket a jobbára jelentéktelen tárgyakat. A kollekció humoros, abszurd tárgyai kizökkentenek és megfejtésre invitálnak, ezzel is kapcsolódva az idén éppen 30 éves Droog mozgalomhoz.
szakdolgozat
A játékos tudatállapot és a humor szerepe a konceptuális design alkotások befogadásának folyamatában
Szakdolgozatomban arra a kérdésre kerestem a választ, hogy hogyan támogatja a játékos tudatállapot és a humor a konceptuális design céljának elérését, azaz az üzenet, gondolatiság átadását, az aktív bevonódást és az attitűdök formálását. A kutatást a design és a pszichológia oldaláról közelítettem meg és design példákon keresztül vizsgáltam. Célom volt, hogy a vizsgált példák minél szélesebb spektrumát fedjék le a konceptuális deisgnnak, így nemzetközi és magyar alkotás is található közöttük. A Droog Design-tól kezdve a MSCHF-en és Mendinin keresztül a spekulatív designig terjed a skála. Dolgozatomban felvázoltam egy folyamatot a konceptuális alkotások befogadásáról és erre építettem fel a munkámat. A folyamat három fő szakasza: az első benyomás, az értelmezés és a hosszútávú hatás. Olyan kérdésekkel is foglalkoztam, mint például: Mitől lesz egy design alkotás vicces? Mi a játékos tudatállapot és hogyan válik el a játék klasszikus értelemben vett fogalmától? Miért releváns a konceptuális tervezői szemlélet?