mestermunka
művészeti iskola + művelődési ház
"A csíkszeredai művészeti iskola régóta vágyott helyre került, amikor 2008-ban megkapta jelenlegi épületét a város főtere mellett, ahol a 80-as években a megyei könyvtár építése nem fejeződött be, így e torzó mellé épülhetett meg az iskola épülete. Előtte a város több másik iskolájának pincéjében, termeiben szétszóródva voltak az órák megtartva. Az iskolában első osztálytól 12. osztályig 2 osztály van egy évfolyamon. Elsőtől nyolcadik osztályig egy zenei és egy képzőművészeti osztály fut párhuzamosan, majd középiskolában háromféle szakon tanulhatnak a diákok: zenét, képzőművészetet és építészetet tanulnak, két osztályra osztva. A szakok ilyen elosztása az új épület szűkössége és anyagi megfontolás miatt alakult így, hiszen előtte a szakok külön-külön osztályokba rendeződtek. 2008-as beköltözés után körvonalazódtak a használók számára az épület hiányosságai. Az épület alapterülete – amely adott volt a 80-as években elkezdett épületből – nem tette lehetővé a megfelelő méretű tantermek létrehozását. Az iskolában ezen felül nincsenek művészeti képzésnek megfelelő műtermek sem. Az iskola bővítésére egyetlen lehetőség a mellette lévő Szakszervezetek Művelődési Háza, annak teljes átalakításával. A művelődési házat a városközpontjának átalakításakor, a 80-as évek közepén építették. Az épületben van egy 800 személyt befogadó előadótér, korábban a megyei könyvtár egy része is az épületben működött, továbbá irodák, műtermek vannak benne. Az épület jelenleg keveset használt, néhány előadástól eltekintve nem tölti be a kulturális szerepét. Mindeközben a két épület között építkezés zajlik, ahol éppen az iskola tornaterme épül."
szakdolgozat
Iskola és művelődési ház összevonásának vizsgálata
A dolgozat célja, hogy bemutassa azt a kutatást, amely a Nagy István Művészeti Gimnázium és a szomszédos csíkszeredai Művelődési Ház összekapcsolásának és átalakításának alapját képezi. A tervezési fázist megelőző kutatás fő feladata az iskolaépítészet sajátos területére vonatkozó funkcionális információk összegyűjtése, amelyek segítik a tervezési folyamatot. Ez magában foglalja a közösségi terek szükséges funkcióit, az e terek elrendezését befolyásoló építészeti döntéseket, valamint a két tér egymással való kapcsolatának szervezési lehetőségeit. Mivel az iskola legfontosabb feladata a tanításhoz és tanuláshoz megfelelő környezet kialakítása, az építészeti tapasztalatokat bizonyos megfontolások alapján elemezzük és értelmezzük.