szakdolgozat
A fegyver mint játék
A dolgozat célja a kortárs videojátékok narratív ellentmondásainak elemzése, illetve annak feltérképezése, hogy hogyan kezelik a halál és a gyilkosság témakörét. Kutatásom kitér a játékosokra gyakorolt hatásra, az empátiára, valamint az erőszakos videojátékok befolyására. Emellett rámutatok narratív problémákra, melyek az interaktivitás és a történetmesélés közötti konfliktusból keletkeznek.
mestermunka
Tudat
A Tudat projekt egy interaktív élmény, melyben egy teszt segítségével a mesterséges intelligencia aktuális kérdéseit vizsgálhatjuk. Az MI rohamos terjedése nagy valószínűséggel az emberi létezés, a társadalmi berendezkedés, a gazdaság, a politika, a művészet számos területére lesz hatással. A kísérletünk egy fordított Turing-teszt, amely ezen területek problémáit dolgozza fel egy interaktív élmény formájában, amit bárki kipróbálhat egy számítógép segítségével. A teszt a virtuális térben vezeti végig a játékosokat, és tudományosan kidolgozott módszerrel keresi a választ arra a kérdésre, hogy „Mi tesz minket emberré?”. A tesztkérdések a témával foglalkozó AI/MI-kutatók, pszichológusok, antropológusok, fejlesztő mérnökök legújabb kutatási eredményein alapulnak.
témavezető
Pálfalusi Attila
szakdolgozat konzulens
Dr. Antalóczy Tímea