szakdolgozat
A gyermeki fejlődés terei
Kutatásom során arra a kérdésre kerestem a választ, milyen lehet az ideális intézményi környezet, ami leginkább támogatja a gyermekek szabad fejlődését, fenntartja természetes kíváncsiságát, kreativitását. Oktatási rendszerünk lineáris felépítése, az óvoda-iskola szigorú elkülönülése, a kötelező intézményváltás, a játékok világából az iskolai feladatokhoz és elvárásokhoz való alkalmazkodás nem könnyíti meg a gyermekek számára az iskolába lépést. Ahhoz, hogy az óvoda-iskola átmenet időszaka a gyermek számára igazán zökkenőmentes legyen, fontos az iskola első két osztályának óvodához való közelítése mind nevelési elveiben, mind atmoszférájában. Szakdolgozatomban az óvoda-iskola átmenet építészeti lehetőségeit a rendszerszintű oktatás keretein belül vizsgálom, pszichológiai, pedagógiai és környezetpszichológiai megoldásokon keresztül.
mestermunka
Óvoda-Iskola
Mestermunkámban olyan nevelési-oktatási tér tervezésével foglalkozom, mely az óvoda-iskola átmenet problémájára próbál építészeti megoldást nyújtani. A két intézmény egybeolvadásával jöhetnek létre azok a terek, térkapcsolatok, melyek lehetővé teszik az óvodapedagógusok és tanítók közös munkáját, az óvodások és iskolások interakcióját. Így alakulhat ki egy olyan lassú átmenet az óvodai és iskolai lét között, amely a különböző és egyéni készségekkel rendelkező gyermekek számára a szabad fejlődést nyújthatja.
szakdolgozat konzulens
Pallag Andrea