szakdolgozat
Mesélő márkák
Szakdolgozatomban a 21. századi divatmarketing egy fontos eszközével, a storytellinggel foglalkozom. Dolgozatom elsődleges kérdése, hogy milyen folyamatok vezettek ahhoz, hogy a termékközpontú marketing helyett a jó történetek és a hangulat vált a leginkább eladható termékké. Továbbá, hogy a divat területein belül hol és miért alkalmazható hatékonyan ez az érzelmekre ható marketingeszköz. Van-e összefüggés a személyes élettörténetünk, karakterünk és a márkák által közvetített történetek között? Előfeltevésem szerint plasztikus az összefüggés. Különböző példákkal szemléltetve igyekszem bemutatni a kutatási eredményeimet.
A storytelling azért aktuális téma, mert a modern fogyasztói társadalom indifferenssé vált a reklámok iránt, és kerülni kezdte azokat. A globalizált divatipar környezet és társadalom iránti felelőtlensége bizalmatlanná tette a vásárlókat, amely bizalom visszaépítésére az egyre nagyobb körben alkalmazott transzparencia által törekednek a divatcégek. Célom, hogy a storytelling várható jövőjéről is képet tudjak adni.
mestermunka
Nalery
Mestermunkám célja, hogy megfogalmazzam, mi az az üzenet, amit divattervezőként közvetíteni szeretnék. Ez az üzenet nem más, mint hogy az öltözködést egyfajta szabad, gyermekkort idéző játékként fogjuk fel. A magunkon viselt ruhadarabokkal kommunikálunk, különböző történetek szereplőivé válhatunk általuk.
Legkedvesebb gyermekkori játékom, a meseírás mai napig elkísért. Ezeket a történeteket illusztrációkban, térképekben, titkosírásban gazdag füzetekben őrzöm. Egyetemi tanulmányaim végére egy olyan márka koncepciója fogalmazódott meg bennem, melynek kollekciói egy-egy saját mesét dolgoznak fel, amiket szezononként megjelenő interaktív, az öltözékekhez kapcsolódó mesekönyvekben ismerhet meg a közönség. Nalery az első történetem egyik karaktere, az én mesebeli alteregóm.