szakdolgozat
A természet mint az oktatás tere – Az erdei iskolák szerepe az oktatásban
A fenntarthatóság napjaink egyik elsődleges kérdésköre. Ezen belül központi téma a társadalmi fejlődés fenntarthatósága. Ennek egyetlen módja, hogy olyan generációk nőjenek fel, akiknek birtokában van a képesség a jelenlegi problémák megoldására és a jövőbeniek megelőzésére, vagyis a megoldás az oktatásban keresendő. Olyan edukációs módszereket kell keresnünk, amik ezt a célt a lehető leghatékonyabban tudják szolgálni. Erre egy kitűnő alternatíva lehet az erdei iskola program. Keretein belül az oktatás áthelyeződik az iskola falai közül természeti környezetbe, és már ezzel az egyetlen lépéssel olyan ajtók nyílnak meg, amelyek egyedivé és különösen hatékonnyá teszik a programot, nemcsak pedagógiailag, de a közösség- és személyiségfejlődés színterén is. A szakdolgozat és a diplomamunka együttes célja, hogy feltárja a programban rejlő lehetőségeket, amelyek a fenntartható társadalmi fejlődés kialakítását támogatják, valamint hogy ezen keresztül felhívja a figyelmet jelentőségükre.
mestermunka
Erdei Iskola
Mestermunkámként egy erdei iskolának otthont adó épületet terveztem Balatonakarattyára. A helyszín az általam kialakított erdei iskolai hálózat része. A terv egy olyan térstruktúra létrehozására tesz kísérletet, amely maximálisan támogatja a program céljainak megvalósulását. Ennek megfelelően ez egy olyan épület, amelynek ugyan van egy saját, önállóan is működni képes belső világa, mégsem értelmezhető a környezete nélkül. A koncepció alapjául szolgáló szerkezeti rendszernek köszönhetően az épület képes alkalmazkodni a különböző természeti adottságú helyszínekhez, valamint a felhasználói igényekhez egyaránt.
szakdolgozat konzulens
Anatlóczy Tímea