szakdolgozat
Videojáték-elemzés
Szakdolgozatomban a női szerepek számszerű növekedését és megjelenési formáit vizsgálom. Első lépésben a játék fogalmát és a játéktípusokat mutatom be, kitérek a videojátékok történetére, megemlítve fontosabb műfajokat, miként használják a videojátékok a társasjátékok, a sci-fi- és a fantasytörténetek alapját. A tanulmány második részében a mese eredetét és kialakulását vizsgálom, a mese különböző megjelenési formáit mítoszokban és mitológiai történetekben. Majd elemzem a megjelenő férfi és női kapcsolatokat, milyen mintákat követnek a szereptípusok, miszerint fejlődtek tovább. Dolgozatom harmadik részében a női főszerepeket elemzem. Az amerikai képregény aranykorában megszületett női akcióhősök vizsgálata, mint például a Wonder Woman, Storm és a Marvel, DC képregénysorozatokban megjelent szuperhősök. Részletesen bemutatom a Watchmen sorozat főszereplőjét: miként került előtérbe egy afroamerikai női szereplő és vette át a történet irányítását. Választásomban ügyeltem arra, hogy stíluban közel azonos típusú képregényt és filmsorozatot válasszak, amelyekben hasonlóan jelennek meg a női szerepek. Munkám befejező szakaszában pedig videojátékok példáján keresztül vizsgálom a női szerepek megjelenési formáit. A Tomb Raider és a Life is Strange sikersorozatok különböző módon képviseltetik magukat a játékiparban, és két eltérő női karaktert használnak. Végül összefoglalom következtetéseimet, és kitekintést adok a két szereplő lehetséges megjelenési formáira.
mestermunka
A Játék
A NETI név a social networking szókapcsolatból jött létre. A mestermunkám egy alkalmazás és egy kártyajáték kombinációjából álló konceptuális játék. Az alkalmazás egy kvíz, amely a játékosok Facebook-oldalán található információkból táplálkozik, és szoros összefüggésben van a kártyajátékkal, amely egy dinamikus stratégiai játék. Izgalmasnak tartom a két technika ötvözését. A Facebookot mindennap használjuk, így rengeteg adattal tápláljuk a közösségi hálót. Miért ne használhatnánk fel ezeket az információkat egy szociális kísérletként felfogható játékban? A hozzá tartozó kártyajáték pedig jó felület a kérdések közös megvitatásához.
témavezető
Sánta Balázs
szakdolgozat konzulens
Földi Eszter