szakdolgozat
A kreatív problémamegoldás az iskolában
Szakdolgozatom első felében egy rövid fogalmi áttekintés után vizsgálom a kooperáció és a problémamegoldás jelentőségét a 21. században, elsősorban a munkaadói szempontokra és a munkavállalói tapasztalatokra koncentrálva. Ezután egy konkrét intézmény szemszögéből vizsgálom meg a kreatív gyakorlatok szerepét és lehetőségeit az oktatásban. Áttekintem, mik az iskolai oktatás tulajdonságai, jelenlegi kihívásai, illetve betekintek a kreatív gyakorlatokhoz és előremutató pedagógiai irányzatokhoz fűződő, sokszor bajos viszonyukba. Emellett konkrét iskolai órai munka keretében megfigyelem két csoportos, kreativitást igénylő feladat megoldását, ami hozzásegít ahhoz, hogy jobban átlássam tanári oldalról a feladat-összeállítás filozófiáját, a diákok oldaláról pedig a megoldás folyamatait.
mestermunka
Bogus
A mestermunkám egy két különböző játékmódban játszható kártyajáték, ami a kreatív problémaalkotást és a kreatív problémafelvetést hivatott fejleszteni középiskolás korú gyerekeknél. A játék során véletlenszerűen húzott kártyákból kell absztrakt, a valósághoz nem feltétlenül ragaszkodó, de saját világa szerint logikus problémákat megalkotni, amiket egy applikáció segítségével lehet „eltenni a dobozba”. A másik játékmenetben ezeket a problémákat kell megoldani kreatívan, de logikus módon, szintén véletlenszerűen kihúzott kártyák alapján.
témavezető
Pais Panni
szakdolgozat konzulens
Pallag Andrea
mestermunka konzulens
Pais Panni
doboz 3
SZTORI kártyák
KARAKTER kártyák
SZÓ, DOLOG, EXTRA és KÜLÖNLEGES KÉPESSÉG kártyák
egyedi tartalmú kártyák