szakdolgozat
Alternatív Iskolák
Szakdolgozatomban a magyarországi alternatív iskolák helyzetét járom körül. Mire használjuk a hagyományos iskola kifejezést, és mit jelent az az alternatív iskola? Milyen reformpedagógiai elképzelés mentén jöttek létre az első iskolák, milyen utat jártak be és merre tartanak? Ezt a kérdést a reformpedagógiai mozgalmak és az épített környezetük bemutatásával tárom fel.
mestermunka
Mikroiskola
A reformpedagógia és az építészet kapcsolatának lehetőségei ma még kiaknázatlanok Magyarországon. A hazai alternatív iskolák legtöbbje olyan épületben működik, ami nincs összhangban az ott zajló neveléssel és pedagógiai munkával. Mestermunkám helyszínéül egy meglévő, 1890-ben épült paprikaörlő malom épületét választottam Szegeden. Belső faoszlopos szerkezete nemcsak építészeti értéket, hanem érdekes téri viszonyokat is teremtett. Az építészeti eszközök mellett nagy hangsúlyt kapnak a belsőépítészeti megoldások, mellyel egy meglévő térstruktúra az alternatív pedagógiát támogató tanulási tájjá alakítható.
szakdolgozat konzulens
Bényei Judit