szakdolgozat
Tárgyaink az állatok kezében
Tanulmányomban azt a kérdéskört vizsgálom néhány ismertebb és kevésbé populáris animáció elemzésével, hogy a meganimált állatok aspektusából nézve hogyan változnak meg a tárgyak észlelésének elemei, melyek használati tulajdonságokat kapcsolnak hozzá az észlelt jellemzőkhöz, valamint mindez milyen segítséget nyújthat a digitális tárgytervezés során. Kutatásomban a filozófia és az ergonómia tudományterületeinek fogalomkészletét használom. A dolgozatban az elemzett információk alapján meghatároztam egy 6 szintből álló kategorizációs rendszert különböző antropomorfiai megnyilvánulások között. A fokozatokat úgy határoztam meg, hogy az első szinttől arányosan nő az állatok szerepe az emberekéhez képest, míg az utolsó szinten már minden karakter tárgyként szerepel. A 6 szint értelmezése után rátérek azok gyakorlati hasznára azaz, milyen szempontokat kell figyelembe vennünk ha antropomorfizált karaktereknek tervezünk meganimált tárgyakat.