szakdolgozat
ZÖLD AZ ÚJ FEKETE
Az egészség és környezettudatosság ideológiája olyan trend, mely fokozatosan épült be mindennapjainkba. Főként, az utóbbi pár évet megfigyelve. Ösztönöz minket döntéseink, szemléletmódunk átgondolására, formálására. Mindez vásárlási szokásainkban, életmódunkban mutatkozik meg leginkább. Otthonunkban, szabadidőnkben nyugalmunk, és kényelmünk megteremtését helyezzük előtérbe, szemben munkánk és hétköznapjaink folyamatosan változó, felgyorsult információ áradatával. Egyszerre vannak jelen életünkben lassulást és gyorsulást elősegítő folyamatok. A sportos ruházat elemei ezen folyamatok mentén, fokozatosan épültek be ruhatárunkba, korosztálytól függetlenül. Jelképeként rohanó, mozgásban lévő, változó életünknek, illetve egészséges, fitt életmódra törekvésünknek is. Ezzel szemben paradoxon, hogy ezen eszmék ellenére, nem sportolnak többen, mint korábban, viszont az öltözködésen keresztül az egészségtudatos életmódot sugározzák magukról, mint az ideológiával való azonosulás közvetítéseként. A fittség fogalmával szorosan összekötődik táplálkozásunk, annak megváltozása. A bio élelmiszerek, növényi alapú étkezés, mint a Vega/ Vegán táplálkozás, a társadalom szűk rétegét érinti. A csoport kis létszáma ellenére óriási befolyásoló erővel bír. A zöldségek a fiatalság, frissesség, és környezettudatosság szimbólumává váltak. Ezek mind olyan értékek, melyek a fejlett, de elöregedő társadalmakban felértékelődtek. Egészségünk, fittségünk, fiatalságunk megőrzése saját magunk, és környezetünk által gyakorolt hatás is. Döntéseinket egészségünk megőrzése mellett, környezetünk megóvása is befolyásolja. Közös érdekké válik. Ezek az ideológiák, szempontok, már nem csak a vásárlót, a gyártókat is befolyásolja. Egyre elterjedtebbé, meghatározóbbá válik működésükben. Fontos stratégiai szempont már a nagy márkák számára is, hogy termékeik visszaforgathatóak, többször felhasználhatóak, kisebb környezeti lábnyommal rendelkezzenek. Ennek érdekében számos anyag innovációt szorgalmaznak. Az átlátható, etikus, környezettudatos előállítás olyan érték, mellyel a fogyasztók számára is szimpatikusabbá, népszerűbbé válhatnak. A vásárlók környezettudatosság területén való edukációját is segítik. A sportmárkák élen járnak az ilyen irányú törekvésekben. A sportruházat ebben a tekintetben nem klasszikus értelemben vett luxuscikként tekinthető státusszimbólumnak, mivel széles körben, nagy tömegek számára elérhető. Az általa kifejezett értékek, szemléletmód képviselete, mint az egészség, fittség, frissesség fogalma teszi szimbólummá, ami igazi társadalmi értékjelzővé alakítja, és válhat a 21. század meghatározó irányvonalává.
konzulens
Nagy Adrien
konzulens
Antalóczy Tímea
A2B - öltözékkiegészítő kollekció
Villanyszerelő szerszámos táska
Rádió táska áttervezés
Rétegződő emlékek - szövet kollekció
Rétegződő emlékek - szövet kollekció
A2B - öltözékkiegészítő kollekció
Villanyszerelő szerszámos táska
Rádió táska áttervezés
Rétegződő emlékek - szövet kollekció
A2B - öltözékkiegészítő kollekció
Rádió táska áttervezés
Rétegződő emlékek - szövet kollekció
A2B - öltözékkiegészítő kollekció
Villanyszerelő szerszámos táska
A2B - öltözékkiegészítő kollekció