témavezető Szeles Nóra

szakdolgozat
Magyar divatmárkák nemzetközi jelenlétének sikerkritériumai
Magyar divatipari vállalkozások fejlődési lehetőségeit vizsgálom, fókuszálva az egyes fejlődési fázisok kihívásaira, az evolúciós és revolúciós szakaszok váltakozásaira és a vállalkozások működési aspektusainak kulcsfontosságú elemeire a globális piacra lépés kapcsán. A vizsgált márkák között szerepel az OST konzept, a MEI KAWA, a Nanushka és az Áeron. Fő következtetésem szerint a növekedést nem csupán a tervező tehetsége, hanem sokkal inkább a kulcskompetenciákkal rendelkező szakmai háttér és az együttműködés minősége határozza meg. Alázat és nemzetközi piacismeret nélkül a vállalkozás sikertelen.

szakdolgozat konzulensÁcs Zoltán

portfolio
Menedzseri útkeresésem az önreflexió tükrében
Szakmai gyakorlataim legfontosabb tanulsága az önreflexió szükségessége. Az útkeresés során időről időre meg kell állni és megvizsgálni, honnan indultam és milyen értékekkel haladok tovább. Szakmai portfólióm középpontjában a magyar divatipar lépcsőin megtett utazásom áll. Legfőbb kihívásom a menedzseri kulcskompetenciák azonosítása, fejlesztése és bővítése volt. Portfólióm bemutatásában a következő kérdésekre keresem a választ: hogyan működik együtt alkotó és menedzser, s hogyan fordítható le az alkalmazott művészet üzleti nyelvre.