szakdolgozat
Megszelídíthető terek tinédzserszemmel
Dolgozatom a tinédzserek nyilvános térhasználati szokásait, mintázatait vizsgálja Budapesten. Mit kínál számukra a főváros a plázákon és a gördeszkapályákon túl? Milyen fizikai-társadalmi terük van jelenleg a tizenéveseknek? Az őket körülölelő tárgyi környezet hogyan befolyásolja a társas érintkezésüket? Milyen viselkedési attitűdök figyelhetők meg az adott urbánus térrel való interakciójuk során (társas együtt- egyedüllét)? Térből hely: hogyan támogatható egy adott térhez való kötődés? Milyen módon támogathatja ezt a folyamatot a részvételi tervezés (participatory design)?
szakdolgozat konzulensIllés Anikó
mestermunka
UP2U – köztéri bútor tinédzser szemmel
A tinédzserek közterület használata során lényeges a kihívások keresése, a játékosság, kapcsolódás a természethez és egymáshoz. Egy elemrendszert dolgoztam ki, melyből a kültéri bútor az adott terephez adaptálhatóan - akár fákat körülölelően tervezhető meg. Az eszköz támogatja a kötetlen testhelyzeteket, láblógatást, társalgást. A görgethető, lökdöshető bogyós lábtámasz pedig kiegészítő aktivitásként tölthet ki akár egy-egy társalgásba beálló űrt. A bútor lehetőségeket biztosít, de a felhasználótól függ, hogy egy-egy helyzetben éppen kilátóvá, heverővé, lelkiző hellyé vagy bármi mássá alakul.
mestermunka konzulensPais Panni