szakdolgozat
MATRJOSKA, HAVAZÓGÖMB, HŰTŐMÁGNES: Kizökkentés és újrakódolás a magyar szuvenírpiacon
Dolgozatomban az utazás alkalmával már-már kötelező emléktárgyvásárlást és az ezzel kapcsolatos ajándékozás hagyományának kialakulását vizsgáltam, különös tekintettel a magyar szuvenírekre. Szakdolgozatom hipotézise és a témában készített kutatás alapján saját szuvenírtipológiát állítottam fel, és kortárs szemléletben újradefiniáltam ezt a tárgycsoporttípust.
konzulens
German Kinga
mestermunka
Szuverén szuvenír
termékterv
A Magyarországon elérhető szuvenírpiac termékei túlnyomó többségben nem autentikusak, és a giccskultúrát szolgálják. Torz képet mutatnak a designkultúráról, a hagyományokról és magáról a társadalomról. Kutatásomban arra a következtetésre jutottam, hogy van igény és mód az alternatív üzeneteket hordozó termékek tervezésére. Diplomamunkámban ezt a régi, berögzült kommunikációt definiáltam újra, a fiatal utazók igényeit is szem előtt tartva. Mindez egy új szuvenír tárgycsoportban valósul meg, egy saját brand keretein belül.
konzulens
Lakos Dániel
témavezető
Lakos Dániel