![](../portre_web/balogh_imola_20170622-181747_0.jpg)
szakdolgozat
Ismeret és késztetés az építettségeben — Az oktatásra és nevelésre tervezett épület lehetőségei
A szakdolgozat hipotézise, hogy egy épület az oktatás és a nevelés közvetlen eszközévé válhat. Ahhoz, hogy az épület maga oktasson, ismeretek szemléltetése szükséges, és ahhoz, hogy neveljen, a szuggesztiókat kell megfelelően alakítani. Az ismeretátadásához az épület saját magára visszavezethető tulajdonságát, vagyis az építettséget állítja középpontba a dolgozat; a szuggesztiók kialakításánál az üzenetek és az azok által késztetett tevékenységek összehangolását javasolja. A dolgozat végkövetkeztetése alapján az épülettel való olvasható kapcsolat kialakítása a legfontosabb cél.
konzulens
Illés Anikó
mestermunka
ISKOLA +
építészeti terv
A mestermunka meglévő iskola mellé tervezett kiegészítő épületek anyaga. A jelenlegi iskola az aktuális oktatási problémákkal küzdő, hagyományos vidéki intézmény Pilisszántón, amely számára az új, kiegészítő épületek alternatív oktatási lehetőséget nyújtanak. A három új funkció a gyakorlati oktatást megcélzó műhelyház, a humán tárgyakhoz köthető drámaház és a környezetismeret számára alkalmas kilátóház. Az új egységek szerepe, hogy a meglévő iskolaépület intézményességének kontrasztjává váljanak, így kiegészítve azt.
konzulens
Marián Balázs
témavezető
Csomay Zsófia
![](../works_web/balogh_imola_20170530-235335_1.jpg)
![](../works_web/balogh_imola_20170530-235335_0.jpg)
![](../works_web/balogh_imola_20170531-000059_0.jpg)
![](../works_web/balogh_imola_20170531-000159_0.jpg)
![](../works_web/balogh_imola_20170609-000455_0.jpg)