szakdolgozat
A lélek és a Semmi harca Ingmar Bergman négy modernista filmjében
Ingmar Bergman modernista korszakának központi kérdése a hit és annak hiánya. Négy filmjén keresztül próbálom kutatni, hogyan változott a szerző álláspontja a hit és hitetlenség témakörében.
mestermunka
Take me please
A film egy párkapcsolat széthullásának utórezgéseit kísérli meg lemodellezni. A fiú bizonytalan, de szakítani sincs ereje. Végül a lány mondja ki, hogy legyen vége, és a következő találkozásukkor a lány már az új barátjával van. A lesújtó valósággal történő szembesülést a fiú menekülése követi. A sors megajándékozza őt egy váratlan kalanddal, lestoppol egy francia kocsit, ami elviszi őt messzire. A menekülésből egy új valóság csírázik ki: a franciákkal való utazás lett a jelen valóság, ám a fiú visszasüllyed múltjába, elréved hibáin, álmodozásai újra felülemelkednek valóságán, és a gyakorlatban ismét kudarcot vall, megint képtelen határozottan állást foglalni. A pillanat hevületében lelkesedik vagy épp kedvetlenedik el, és ez a magatartás hosszútávon megfosztja őt hitétől.