Bredács Vanda

Formatervező művész

szakdolgozat

Az iskolai tér és mozgás

Feltételezésem szerint a mai gyerekek mozgáskultúrája átalakult, pedig fontos lenne számukra a folytonos mozgási lehetőség. Kutatásom során a kisiskolás gyerekek mozgási lehetőségeivel és korlátaival foglalkozom, az általános iskolákra fektetve a hangsúlyt. Megvizsgálom a 6–10 éves korosztály biológiai, pszichológiai tulajdonságait és mozgásfejlődését. Három általános iskolát kerestem fel, hogy tanulmányozzam az ottani tereket, pedagógusokkal beszélgettem az iskolai tér és a mozgás problémájáról, a gyerekek véleményét sem mellőzve.

konzulens

Bényei Judit

mestermunka

Aktív tanulást elősegítő bútor

Iskolabútor

Célom egy olyan bútor tervezése, amely új mozgási lehetőségeket kínál a kisiskolások számára a tanórák során. Mestermunkám egy állítható magasságú iskolapad, amely biztosítja a diákok számára, hogy ne csak ülve, hanem állva is tanulhassanak. Az álló pad lehetőséget ad arra, hogy a tanórán játékosan, mozgást végezve tanuljanak a gyerekek, így a szellemi mellett testi fejlődésben is részesüljenek.

konzulens

Juhász István

témavezető

Püspök Balázs